25 Temmuz 2013 Perşembe

LEZZETLİ BİR BALIK TARİFİ NASIL YAPILIR

bu sos ile balığı pişirmeden 5-6 saat önce marine edip buzdolabına kaldırıyorum lezzetine doyum olmayan mis gibi bir balık ziyafeti çekiyorum balık liğme liğme dağılıyor üstelik balık kokusu falan da kalmıyor

BALIK NASIL MARİNE EDİLİR
BALIK MARİNE SOSU
ÇİPURA,LEVREK,PALAMUT...

malzemeler:
levrek

kızartmak için:
un
yumurta

marinesi için:
zeytinyağı
yarım bağ maydonoz
bir kaç dal kereviz yaprağı
ince kıyılmıs maydonoz
ince doğranmış yarım limonun yarısı 
1 adet kuru soğan
bir kaç diş sarımsak
1 çorba kaşığı soya sosu


karabiber

yapılışı:
tüm malzemeler bir kabın içerisinde birleştirilir ve bu sos içerisine balıklar yatırılır en az 5-6 saat bu sosta buzdolabında bekletılır

bu sos ile levrek dışında diğer balıklar da marine edilebilir

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Levreği kızartarak mı yapıyorsunuz? Yağlı olduğu için ben ızgara tercih ederim bu durumda da bu marineyi kullanabilir miyiz? Sevgiler:)

zeymurancafe dedi ki...

eşim daha cok tavada sevıyor yağ olarak da cok az yagda kızartıyorum tabı bu marıneyı rahatlıkla uygulayabılırsınız ama oncelıkle 1 balıkta denemenızı onerırım.

Banu dedi ki...

Merhaba canım ziyareti iadeye 1 ay sonra geldim ama blogum mola vermişti kısmet şimdiymiş. seni izlemeye aldım... demek kayınvalide kayserili ama neresinden ben develi...
balık sosu nefis ellerine sağık sevgilerimle...